سوالات متداول FAQ

1- چارتر چیست ؟

پاسخ : چارتر در اصطلاح به معنای اجاره کردن است و در صنعت مسافری بلیط چارتری به صندلی هایی اطلاق میشود که یک شرکت هواپیمایی یا ریلی یا جاده ای  برای مدت مشخص و با مبلغ مشخص به اشخاص ، شرکت ها و نهادها اجاره میدهد.

2- چرا قیمت بلیط هواپیما در یک مسیر مشخص مثل تهران به مشهد در روزهای مختلف و ساعت های مختلف تفاوت دارد؟

پاسخ : بسته به سیاست های فروش هر شرکت و آزاد سازی نرخ توسط سازمان هواپیمایی کشوری قیمت پرواز ها تغییر میکند. معمولا پروزهایی که زمان بهتر و کیفیت بالا تری دارند قیمت بالاتری دارند. اما در اکثر مواقع با توجه به تعداد مسافری که روی یک پرواز خاص در یک ساعت و تاریخ خاص نسبت به تهیه بلیط اقدام میکنند قیمت تغییر میکند. بدین صورت که هر چه که به تاریخ و ساعت پرواز نزدیک میشویم و مسافر کمتری بلیط خریده باشد قیمت ها کاهش پیدا میکند تا ظرفیت پرواز حداکثر شود اما اگر پروازی با نزدیک شدن به ساعت و روز پرواز ظرفیت بالایی از آن به فروش رفته باشد نه تنها با نزدیک شدن به ساعت پرواز قیمت کاشه نمیابد بلکه قیمت افزایش خواهد داشت.


3-استرداد پروازهای چارتر چگونه است.

پاسخ : پروازهای چارتر با توجه به سیاست هریک از چارتر کننده ها متفاوت است و معمولا پروازهای چارتر غیر قابل استرداد میباشند و یا نهایت 72 ساعت قبل از پرواز از با 30 تا 70 درصد جریمه قابل استرداد میباشد و بعد از آن عملا استرداد بلیط هواپیما امکان پذیر نمی باشد.


4-استرداد پروازهای سیستمی به چه صورت میباشد؟

پاسخ : استرداد این پروازها بسته به سیاست و قوانین هریک از شرکت های هواپیمایی متفاوت است.

برای آگاهی از جریمه استرداد پروازهای سیستمی کلیک کنید.


5- آیا میتوان بلیط پرواز را به دلیل تاخیر(دیر انجام شدن) یا تعجیل(زود انجام شدن) کنسل کرد؟؟

پاسخ : در هر دو حالت پرواز چارتری و سیستمی در صورتی که تاخیر یا تعجیل بیش از 2 ساعت باشد مسافر میتواند با اعلام به نماینده هواپیمایی در فرودگاه و مهر و امضا تایید نماینده نسبت به ابطال بلیط پرواز و دریافت وجه آن اقدام نماید.


6-آیا تغییر نام ، کدملی ، روز و ساعت بلیط پرواز امکان پذیر است؟

پاسخ : بله اما مطابق با قوانین استرداد و اخذ جریمه امکان پذیر است.


7-بهترین زمان حضور در فرودگاه جهت دریافت کارت پرواز چه موقع است؟

پاسخ : در پروازهای داخلی 2 ساعت قبل از پرواز و در پروازهای خارجی 3 ساعت


8- چه مدارکی برای سوار شدن به هواپیما لازم است؟

پاسخ : برای پروزاهای داخلی کارت ملی مسافر یا مدرک شناسایی معتبر(گواهینامه،کارت پایان خدمت،شناسنامه) برای پروازهای خارجی تنها پاسپورت مسافر دارای حداقل 6 ماه اعتبار 


9- هزینه بلیط پرواز کودکان به چه صورت می باشد؟

پاسخ:

در پروازهای چارتر : کودک زیر 2سال معمولا قیمتی حدود 10% تا 50% بهای بزرگسال دریافت میشود و برای کودکان 2 تا 12 سال هزینه کامل اخذ میگردد.

در پروازهای سیستمی : کودک زیر 2 سال معمولا قیمتی حدود 10% تا 20% بهای بزرگسال دریافت میشود و برای کودکان 2 تا 12 سال 50% بهای بزرگسال دریافت میشود.


10- در فرودگاه مهرآباد تهران پرواز ایرلاین های مختلف از کدام ترمینال ها انجام میشود؟

پاسخ : 

ترمینال 1 : هواپیمایی زاگرس و کیش ایر

ترمینال 2 : هواپیمایی ایران ایر ، ایرتور ، نفت ، معراج ، آتا و قشم

ترمینال 4 : هواپیمایی ماهان ، آسمان ، تابان ، کاسپین ، ساها ، اترک ، سپهران و سایر ایرلاین ها


خرید بلیط هواپیما

بدلیل گذشت 15 دقیقه از زمان آخرین بروز رسانی باید جستجوی خود را تکرار نمایید.


جستجوی جدید
×
English العربی

راهنمای نصب اپلیکیشن iOS

1. در مرورگر سافاری در نوار پایین همین صفحه این دکمه را فشار دهید :

2.در منو باز شده ردیف پایین را به سمت چپ بکشید (در iOS13 به سمت بالا بکشید) و این دکمه را فشار دهید :

3. در بالای صفحه این دکمه را فشار دهید :

4. پس از بستن مرورگر، آیکون اپلیکیشن به گوشی شما اضافه شده و آماده استفاده میباشد.

1.في أسفل متصفح Safari ، انقر فوق :

2.في القائمة المنبثقة ، اسحب الصف السفلي إلى اليسار (iOS13 اسحب إلى أعلى) واضغط على هذا الزر:

3. في الجزء العلوي من الشاشة ، اضغط على هذا الزر:

4. بعد إغلاق المتصفح ، أيقونة التطبيق على الهاتف لقد أضفت وجاهزة للاستخدام.

1. In the toolbar on the bottom of the Safari browser, click on :

2. Select the :

3. In the next step, in the top right corner, click on :

4. A shortcut of the app will appear on your home screen, and the app is ready to use.